Rejs w sieci

 

hibiscusZaczyna się niezwykły rejs, który pozbawiony jest atrybutów żeglarskich – wiatru, plusku fali, trzepotu żagli. Ale problemy żeglugi pozostają te same – jaki wybrać kurs względem wiatru, żeby w optymalnym czasie dopłynąć do wybranego portu, kiedy wykonać zwrot, żeby wykorzystać odkrętkę wiatru, jak zaplanować wejście do nieznanego portu, żeby wykorzystać światła nawigacyjne a już korzystać z niezłej widoczności rozpoczynającego się dnia.

Każdy, kto ma za sobą choć trochę praktyki morskiej, wie jak bardzo złożona może być żegluga – od planowania rejsu, prowiantowania i doboru załogi po manewry portowe, kotwiczenie i sytuacje awaryjne, z którymi trzeba się uporać.

Te wszystkie sytuacje możemy symulować, żeby za każdym razem znaleźć najlepsze rozwiązanie. Tak jest w rzeczywistości i to samo możemy przeprowadzić w warunkach wirtualnych. Sam wielokrotnie rysowałem na papierze spodziewane manewry z zadanym kierunkiem wiatru. Nazywało się to teorią manewrowania i przygotowywało mnie do tego co może zdarzyć się w rzeczywistości.

Myślę, że w tym wirtualnym rejsie znajdziecie sytuacje podobne do tych, które spotyka się w rzeczywistości i na prawdziwym jachcie w kolejnym rejsie będziecie mieli przećwiczone gotowe rozwiązania.

Jako żeglarze jesteśmy przyzwyczajeni, by patrzeć w niebo i oczekiwać jakie wiatry przyniesie kolejny front. Teraz patrząc w monitor komputera macie kolejne fronty i zmiany wiatrów w kolejnych prognozach pogody. Wykorzystacie je podobnie jak w rzeczywistości – ostrząc, gdy wiatr na to pozwala, wykonując zwrot, gdy przeciwny hals okaże się korzystniejszy.

Zapisy na platformie uniwersyteckiej COME.

    Aktualności

  • majówka na lodowcu

    Co roku mam dylemat, gdyż wyjeżdżając na trening narciarski na […]

  • Harvard Business Review

    Krzysztof Baranowski: niepewność jest częścią żeglugi Krzysztof Baranowski , Lidia […]

  • Recenzja miesięcznika «Sens»

    Autor jest znany z żeglowania. I to samotnego. Dwa razy […]

  • Recenzja Bogdana Sobiło («Zeszyty Żeglarskie» 2016)

    Postaci, jaką jest Kapitan Krzysztof Baranowski nie trzeba przedstawiać ani […]

  • POGORIA nagrodzona

    Szkoła pod Żaglami uczestniczyła w tym roku w Operacji Żagiel […]

  • Zapisy na rok 2017

    POGORIA walczy na Morzu Egejskim z przeciwnym wiatrem zmierzając na […]

  • Recenzja «Żagli»

    Psychologia dalekich rejsów Najnowsza, interesująca, pięknie wydana książka kpt. Krzysztofa […]

  • «Uczucia» zwodowane

    W pięknym pałacu Casino Palace Konstancin odbyła się promocja mojej […]

  • Celebrating 1 st of May in Alps

       First week of May I was skiing in austrian […]

  • Wiatr i Woda

    Zapraszam na tradycyjne Targi Wiatr i Woda, stoisko 117 c, […]

  • Biblioteka

    Dzięki nieocenionej pomocy firmy Artneo uruchomiłem małą księgarnię, żeby rozprowadzić […]

  • Kolejna Szkoła

    Zakończył się kolejny rejs Szkoły pod Żaglami. Przez dwa miesiące […]

  • Targi Książki

    Już dawno nie bywałem na Warszawskich Targach Książki. W tym […]

  • 60 lat «Kaczki»

    W klubie narciarskim dziennikarzy «Kaczka» jeżdżę już ponad pół wieku, […]

  • Targi Wiatr i Woda

    Doroczne Targi Wiatr i Woda, które ekscytują społeczność żeglarską odbędą […]

  • Kaphornowcy w Warszawie

    W Muzeum Sportu i Turystyki otwarto dzisiaj wystawę «Bractwo Kaphornowców» […]

  • Cytat

    Przyjaźń, odpowiedzialność, solidarność to wartości uniwersalne a jakże ważne i […]

  • Rejs w sieci

      Zaczyna się niezwykły rejs, który pozbawiony jest atrybutów żeglarskich […]

  • Dopłynęli

      Zakończył się w Genui kolejny rejs Szkoły pod Żaglami, […]

  • Młodzi wspominają

    Nabór na przyszłoroczny rejs trwa — trzeba zdecydować się na […]

Z naszej galerii

edynburg-1994 lud0279k SONY DSC SONY DSC st_pierre na_rejach_002
Ranking stron żeglarskich